Zeptali jsme se rodičů absolventů

Co vás zaujalo a nejvíce změnilo váš rodinný život?

  • Určitě sebereflexe, dohody, učení zodpovědnosti a důležitost způsobu komunikace
  • Kurz mi pomohl uvědomit si, jak důležité je respektovat mé děti a navedl mne na cestu, jak jim pomoci při jejich osamostatňování.
  • Pochopení a porozumění dospívajících dětí a přenesení zodpovědností na ně samotné.
  • Jednoznačně ROLE. Role matky, manželky, studentky a jak vlastně ovlivňují vztah k sobě samé a k mým dětem.
  • Rozhodně mi pomohly názorné ukázky dialogů a scének, které nyní aplikuji nebo se o to určitě snažím.
  • Zaujala mě diskuse o tom, proč jsou pro nás některé věci důležité, proč chceme dosáhnout zrovna toho, na čem nám záleží, co chceme od ostatních, od sebe a proč to tak máme.
  • Jak děti naučit zodpovědnosti a samostatnosti a přitom jim dopřát svobodu.
  • Nacházet své skutečné pocity, umět je pojmenovat, umět si počkat.
  • Velmi mne oslovil trojúhelník předávání odpovědosti. Je to velmi praktická věc a skutečně se k němu často vracím. Také si více uvědomuji samu sebe v určitých “vypjatých” situacích a snad je i o trochu lépe zvládám :-)). Kapitola o dohodách byla naprosto zásadní. Zajímavá a užitečná byla i poslední kapitola s grafickým znázorněním kdy dcery a synové ve svém vývoji více inklinují k matkám a kdy k otcům.
  • Zaujalo mě celkové pojetí kurzu, kdy se všichni zúčastnění stávají spoluautory - velmi chytré a účinné. Do svého života si přenáším věty typu: Jak to souvisí se mnou? Co potřebuješ ode mne? Jak bych měla podle Tebe reagovat? A zamyšlení jaký vzorec chování je v mém životě zrovna aktuální a zda je to skutečně ten, který chci žít.
  • Ačkoliv to s dětmi myslíme dobře, vybereme často slova a vety, které nikam nevedou. Nakonec jsou všichni v rodině nespokojení a naštvaní. Zaujalo mě, ze pouhá změna komunikačního stylu, změna konkretních používaných vět, vede k prudké pozitivní změně v rodině.
  • Nastavení si hranic s dítětem/dohody, návykové látky - jak předejít, jak poznat, opatření atd.
  • Před absolvováním kurzu jsem si neuvědomovala, že se snažím, aby děti plnily spíše moje potřeby, a tak jsem byla namísto rodiče, který vysvětlí, poradí a podpoří, rodič, který velí a snaží se mít vše pod kontrolou.
  • Velkorysý a sofistikovaný způsob jak přistupovat k výchově. Např. tvorba dohod. Sebereflexe v rámci ultraprotektivnich přístupu a jak to změnit. Škola byla úžasná. Moc mi pomohla a mnohé z rad jsme zavedli doma a často to funguje:). Inteligentní, empatické, vtipné a citlivé lektorky. Bravo.
  • Dohody s mými dětmi a jejich důsledné dodržování. Sledování dynamiky mezi dětmi a můj/mužův vliv na ni.
  • Mam iny pohlad na urcite veci. Mnoho situacii teraz riesime s detmi spolu, ide to vsetko tak prirodzenejsie, velmi nam pomohli vecerne debatne kruzky. Pochopila som, ze je uplne v poriadku ze mam iny pristup k svojim 2 detom... ved su predsa rozdielne a preto sa k nim musim aj rozdielne chovat :)
  • Forma hodnocení dítěte - vždy popisuji své pocity, nikdy dítě samotné či jeho chování nebo práci.
  • Doporučení jak posílit sebevědomí a sebeúctu u dětí.
  • Rozhovory, (viz otevřené otázky) nechat na to přijít dítě samotné, dát mu možnost chybovat - to je pro mne výzva.
  • Soužití s dospívající dcerou :-) ke spokojenosti všech členů rodiny. Zvládání puberty a jak spoluprožít pubertu se svými dětmi.
  • Moc vám děkuji za to, co děláte. A za kurzy Akademie rodičovství. Jako malá holčička jsem byla opravdu, ale opravdu silná. Moje maminka tvrdila, že to máme v genech. Ale nikdy neopomněla u zrcadla podotknout, že holky s nadváhou nemají kluci rádi. A ty, co nosí brýle už vůbec. Je mi čtyřicet let, zhubla jsem, nosím čočky. A stále se v zrcadle vidím jako ta tlustá a ošklivá holčička, kterou nikdo nebude mít rád. Takže se snažím zavděčit. Dětem, manželovi, lidem se kterými pracuju. Chci být ta hodná holčička, kterou mají všichni rádi proto, že je krásná. Neumím, kvůli úplně scestným poznámkám z minulosti říkat ne. Což je velká chyba. A díky za vaše tipy – mohu, chci, umím – už je to mnohem lepší. A když se mi občas derou na rty slova, která říkala moje máma mě, jakože bych je řekla dcerám, mám z toho několik dní smutek v duši. Stín výchovy se překračuje jen velmi těžko, takže mne občas napadá, může ta ošklivá a tlustá holčička, kterou nikdo nemá rád, dobře vychovávat vlastní děti? Sebeúctu mívám občas na bodu mrazu, snažím se s tím ale pracovat. A díky vašemu kurzu jsem zase o kus dál. Těším se na nástavbu. Občas se mi chce zakřičet: Děkuju mami… Jenže víte co, ona za to nemůže. Její maminka ji vychovávala stejně, jako ona mne. A já mám šanci změnit rodinný vzorec tak, aby moje holčičky vyrostly v sebevědomé slečny. Držte mi palce.

Co oceňujete na samotném kurzu?

  • Oceňuji možnost sdílet zkušenosti s ostatními účastníky. Pro mě to bylo velice inspirující a jsem vděčná všem za otevřenost a ochotu pomáhat.
  • Možnost slyšet a sdílet zkušenosti dalších rodičů na podobné situace, pod strukturovanými tématy, s možností hledat řešení situací společně, slyšet jak by je řešili ostatní (jak snadné je vidět, že to někdo řeší špatně! :-)), s pomocí zkušenějších a odborníků.
  • Kurz mi otevřel oči v mnoha směrech. Velice bych uvítala něco obdobného v menším měřítku pro děti, aby i ony slyšely (od někoho jiného než je rodič) a hlavně si uvědomily, že jsou zodpovědní sami za sebe.
  • Kurz mi pomohl uvědomit si, jakou cestou vychovávali moji rodiče mne, jak tuto výchovu promítám do vztahu mezi mne a mé děti a hlavně mne naučil vnímat své potomky jako samostatné jedince, kteří mají své vlastní potřeby.
  • Na kurzu nejvíce oceňuji vytvoření velmi otevřené a uvolněné atmosféry, která umožnila vzájemně nasdílet velké množství zkušeností, zážitků, názorů i starostí. Skvělé bylo i domácí občerstvení a káva :-)
  • Oceňuji nejvíce respekt od Katky a Ivy a bezpečí, které pomohly nastavit bezpečnou a otevřenou atmosféru
  • Velice oceňuji scénu, na které se kurz odehrává. Prostředí, režisérky i ostatní účinkující. Děj je konkrétní, trefný, citově náročný, a spěje ke idylickému konci.
  • Oceňuji jeho flexibilitu, přesto, že lektorky mají připravenou osnovu, vše podřídi rodičům a není problem změnit téma podle situace.
  • Katka s Ivou nás provedly kurzem nesmírně laskavě. Všechna setkání provázelo nepsané motto “Nic není ztraceno” . Velmi si vážím otevřenosti všech zúčastněných. Na vlastních chybách i úspěších jsme umožnili ostatním se něco naučit.
  • Oceňuji schopnost lektorek zapojit všechny účastníky a přimět je k upřímné otevřenosti.
  • Oceňuji velmi přátelskou atmosféru, možnost vnášet nová témata dle potřeby rodičů.
  • Oceňuji plné nasazení, klid a přijetí ze strany obou lektorek.
  • Spousta užitečných rad, jak vychovávat děti.
  • Hloubku probíraných témat, interakci s ostatními účastníky, entuziasmus lektorek.
  • Otevřenost, styl prezentace lektorek a způsob vedení.
  • Oceňuji atmosféru, sdílení zkušeností s ostatními rodiči a návrhy na řešení konkrétních situací (příliš mnoho času na iPadech atd.).
  • Změnil se mi pohled na různé "krizové" situace a hlavně způsob řešení konfliktních situací.
  • Velmi ocenujem prijemnu priatelsku atmosferu. Clovek sa nebal rozpravat o citlivych temach. Mala som pocit, ze sme tam vsetky za jednym ucelom.. ... naucit sa zvladat zlozite kazdodenne situacie s nasimi detmi, partnermi..
  • Kurz je praktický a aktuální skupina sešlých rodičů si na základě svých potřeb obsah kurzu spoluvytváří.
  • Malá skupina, téměř individuální přístup, otevřenost.

Proč byste ho doporučili jiným rodičům?

  • Je to úžasná cesta, jak lépe pochopit sám sebe, nahlédnout do svého nitra a zkusit změnit svá přesvědčení, která nám někdy brání v tom, abychom se svými dětmi vycházeli lépe.
  • Zejména proto, že výsledky se projeví již během kurzu, naše změna chování způsobí změnu u našich dětí.
  • Mám kolem sebe spoustu rodičů, které trápí jejich vztah s dětmi, ale nevědí jak a co dělat jinak a pro ně si myslím by tento kurz byl dobrý začátek a inspirací.
  • Myslím, že i když má člověk pocit, že “nemá” žádný problém s výchovou, což si myslím, že není ani možné, pokud sám nepracuje jako terapeut, ale i tak nebo právě proto mu může něco unikat, je kurz příležitost sdílet a konfrontovat svoje názory a situaci. To se asi děje někde u káviček, ale není tam odborné zastřešení.
  • Iva s Katkou jsou schopné jednání nás a našich dětí rozebrat o objasnit, co je za tím a nabídnout alternativy v případě, že se nám zdá, že něco nefunguje. Kurz vedou s velkým pochopením a zároveň nadhledem. Dost jsme se i nasmály.
  • Aby i ostatní rodiče měli možnost zjistit, že mala změna v komunikaci může vest k ohromné pozivitní změně ve vztahu s dětmi. Aby měli možnost pochopit, ze cílem není poslušnost našich dětí.
  • Setkání s dalšími rodiči. Řešení podobných problémů. I kdyby si každý vzal z kurzu 1/3, tak je to bezva.
  • Protože jsem si uvědomila, že to, co jsem považovala za dohody, byly vlastně jednostranné příkazy z mé strany, někdy lépe, někdy hůře přijaté mými dětmi. Aby vznikla dohoda, tak se opravdu musí dohodnout obě strany.
  • Zlepší vztahy s vašimi dětmi.
  • Kurz by som odporucila urcite kazdemu, kto je otvoreny novy veciam, ziskat novy pohlad na veci nikdy nieje na skodu. Kazdy rodic robi pre svoje deti to najlepsie, vsetko s dobrym umyslom, ale nemusi to vzdycky dobre "vypalit".
  • Pro každého je užitečné nakouknout pod pokličku sebe sama.
  • Zejména proto, že výsledky se projeví již během kurzu, naše změna chování způsobí změnu u našich dětí.
  • Je zde vytvořen prostor a čas se zamyslet.

Jak hodnotí spolupráci s námi pedagogičtí pracovníci?

  • „Akademie rodičovství“ vedená Katkou a Ivou předčila mé očekávání – rodičům byl vytvořen prostor, kde mohou sdílet své radosti i starosti a ohlasy jsou velmi pozitivní. Část rodičů se chce dále pravidelně potkávat, obohacovat a vzdělávat.Věřím, že "Akademie rodičovství" pomáhá rodičům najít si novou/jinou cestu ve výchově a být vzorem pro děti v nelehkém období dospívání...“

    Mgr. Barbora Glaserová
    Zástupkyně ředitele

  • „Akademie rodičovství připravuje své kurzy pro rodiče všech stupňů škol Duhovky. Koncept AR dobře nasedá na přístup, který v Duhovce uplatňujeme. Rodiče si pochvalují, že absolvování kurzů jim pomohlo lépe nastavit fungování s dětmi i lépe řešit školní povinnosti.”

    Jiří Sadil
    ředitel, Institut Duhovka, s.r.o.

  • “Spolupráce s Kateřinou Novotnou byla pro děti z našeho domova velmi přínosná a důležitá. S dětmi začala pracovat v době kdy jsme realizovali projekt startovacího bytu a příprav dětí na budoucí povolání. Ač by si někdo myslel, že děti se hrnuly do samostatného bydlení, ukázalo se, že si jich na tento krok troufá jen velmi málo. Děti byly zvyklé vše přijímat jako samozřejmost a nemusely nikdy nést zodpovědnost samy za sebe. Za péči o sebe (praní, uklízení, vaření), hospodaření s penězy, trávení volného času bez kolektivu, hledání brigád apod. To vše začala Katka s dětmi řešit a výsledky se dostavily velice záhy. Děti, které prošly programem jsou již z dětského domova v samostatném životě a my víme, že si vedou velice dobře jak v osobním, tak v profesním životě. Staly se vzorem pro další děti, které v domově zůstaly a přijímají zdpovědnost za sebe sama. Samostatně si hledají brigády, připravujeme další startovací byt, na který bychom mohli dělat pořadník. V prvním startovacím bytě se vystřídali hoši místo dívek a také si vedou velice dobře.“

    Mgr. Jaroslava Kocourková
    Dětský domov Staňkov


Máme radost z každého úspěchu, z každé spokojené rodiny. Rády provedeme stejnou změnou i tu vaši. Stačí malickost:



Bojíte se šikany a kyberšikany?
V našem ebooku se dozvíte o příčinách jejího vzniku, jak ji poznat a jaké má podoby. Přečtěte si, jak se všemi formami šikany bojovat a především jak jim předcházet.

Zadejte emailovou adresu kam vám můžeme ebook poslat.

„Křik a nadávky vystřídal smích a pohoda. Díky zkušenostem z Akademie se více respektujeme.”
Martin, 44 let, Kladno
Přečtěte si další dojmy absolventů